Gartner anunta: Evolutia Metaverse va fi in etape; Aflati ce inseamna asta pentru strategia produselor de tehnologie

Gartner anunta:  Evolutia Metaverse va fi in etape;  Aflati ce inseamna asta pentru strategia produselor de tehnologie Business 05.05.2022

Metaverse va evolua in trei etape ce se suprapun, dar nu se va maturiza pana 2030. Cu toate acestea, liderii produselor de tehnologie trebuie sa ia in calcul oportunitatile inca de pe acum.

 

Pe scurt:

  • Metaverse va evolua in trei etape ce se vor suprapune: aparitia, dezvoltarea si maturizarea.
  • Diversele schimbari in tehnologie, piata sau produse/ servicii vor caracteriza fiecare etapa.
  • Liderii produselor de tehnologie  nu trebuie sa astepte maturizarea Metaverse-ului pentru a actiona. Avantajul strategic depinde de evaluarea oportunitatilor care construiesc inca de acum capacitati de interactiune, continut si de infrastructura.

Metaverse nu se va maturiza pana in 2030, dar potentialul de a schimba modul in care indivizii sau organizatiile interactioneaza intre ei sau cu mediul inconjurator este atat de mare incat furnizorii de servicii si produse de tehnologie au nevoie de o strategie inca de acum. Va recomandam sa incepeti de pe acum sa evaluati oportunitatile in cadrul interactiunii, continutului si al infrastructurii necesare.

Ne asteptam la trei etape care se suprapun: aparitia, dezvoltarea si maturizarea. In decursul dezvoltarii unei strategii, liderii produselor de tehnologie trebuie sa analizeze evolutia si traiectoria tehnologiilor noi aparute si a tendintelor incluse in experientele Metaverse de la fiecare pas.

In decursul altor perioade de evolutie tehnologica (de exemplu: Revolutia Industriala, Era serverelor, Era PC, Era telefoanelor mobile), mai multi furnizori de tehnologie i-au inlocuit pe cei din era trecuta. Deci fiecare organizatie trebuie sa isi sustina o pozitie competitiva intr-un mediu care evolueaza constant.

 

Obiective strategice in Metaverse pentru fiecare lider de produse de tehnologie

 

Ne asteptam ca intr-un final sa existe un singur Metaverse, similar cu modul cum exista acum un singur internet. Nicio companie nu va detine, controla sau dezvolta toate tehnologiile necesare sau nu va avea capacitatea sa isi construiasca propriul sau unic Metaverse prin forte proprii.

Atunci, obiectivul liderilor de produse tech este sa inteleaga calea evolutiei Metaverse-ului, iar ca raspuns sa faca niste pasi importanti, printre care:

  • Sa construiasca produse si solutii pentru Metaverse prin care sa genereze o cale a inovarii bazata pe imbinari ale tehnologiilor noi aparute, precum computerizarea spatiala, in loc de o singura aplicatie “mai buna decat oricare”.
  • Identificarea oportunitatilor inspirate de Metaverse prin evaluarea situatiilor curente care aduc mare valoare, precum gaming-ul, aplicatiile de navigatie si indrumare, experienta realitatii virtuale (VR) si realitatii augmentate (AR) puse langa produsele sau serviciile proprii.
  • Extinderea colaborarii pentru a sustine experientele Metaverse prin implicarea proactiva in procesul de creare al unui ecosistem de standarde, continut si parteneri care ofera servicii pentru a adresa aspectele in curs de dezvoltare din Metaverse.
  • Pregatirea transformarii modelului de afacere pentru a evalua tendintele, precum super aplicatiile, compararea preturilor si monitorizarea prin API.

 

Evolutia produselor si a serviciilor in fiecare etapa a Metaverse-ului

 

O data ce continutul captivant creat pentru dispozitivele de astazi devine accesibil prin Metaverse si este completat de continut ce este construit specific pentru acesta, solutiile pentru Metaverse vor suporta, si, intr-un final, vor asimila multe tehnologii deja existente.

In acest moment suntem in etapa initiala de aparitie a Metaverse-ului – observam efectele solutiilor “premetaverse”. Fiecare etapa prezinta oportunitati care ofera capacitati de interactiune, continut si infrastructura in:

  • Tehnologiile (cu functionalitatile specifice) necesare pentru construirea Metaverse
  • Caracteristicile pietei, care vor fi schimbate complet intr-un mediu ce adreseaza persoana-la-persoana (P2P)
  • Produsele si serviciile necesare pentru a sustine atributiile unui Metaverse functional si care permit integral functionarea unor noi piete si moduri de afaceri.

Desi Metaverse-ul are nevoie de timp pentru a evolua, liderii de piata trebuie sa aiba un focus intens inca de pe acum pe oportunitatile care vor aparea in viitor; acestia nu vor astepta maturizarea Metaverse pentru a actiona.

 

Caracteristicile tehnologiilor in evolutia Metaverse

 

                                                                                                                       

 

Etapele Evolutiei

 

Aparitia

Dezvoltarea

Maturizarea

Stratul Interactiunii

Dispozitive smart, aplicatii si experiente izolate.

Interfate Multimodale, experiente  captivante (AR/Realitate Mixta/VR)

Dispozitive independente, asistenti virtuali avansati, spatii smart

Stratul Continutului

Retele de socializare, jocuri, e-commerce, unelte de dezvoltarea, tehnologii pe baza de senzori, Internet of things (IoT)

Informatii cu continut de localizare, platforme pentru experiente digitale, cartografierea mediului inconjurator

Tehnologii grafice, integrarea informatiilor spatiale

Stratul Infrastructurii

Web3, conectivitate wireless, platforme multiplayer

Servicii Edge Cloud, Blockchain, protocoale digitale spatiale

Registre spatiale, Servicii P2P, retele de banda mare si latenta redusa, cadre interoperabile

 

 

 

 

 

 

Oportunitatile in piata in fiecare etapa Metaverse

 

Pentru liderii de produse de tehnologie si servicii exista diferite tipuri de oportunitati in termeni de interfata, continut si infrastructura in fiecare etapa a evolutiei Metaverse.

 

Prima etapa Metaverse: Aparitia

 

Pana in 2024, oportunitatile directe vor fi limitate. Piata va incepe explorarea si experimentarea prin aplicatii si cazuri de utilizare cu valoare mare si de lunga durata. Majoritatea cazurilor viitoare de utilizare care arata un potential in Metaverse se vor inspira din cazurile actuale (ex. AR pentru munca si VR pentru scenarii ce pot avea consecinte grave) si vor oferi o valoare suplimentara.

Majoritatea oportunitatilor vor fi create de tehnologii care ori indirect, ori printr-un motiv care nu este explicit pentru crearea Metaverse-ului (Ex. cartografierea mediului inconjurator pentru navigarea automata sau automatizata), dar vor contribui intr-un final in combinarea tendintelor in etapele ulterioare.

 

Cu o bariera mai joasa de intrare, stratul de interfata va experimenta cea mai multa actiune, dar ne asteptam la mai multi comercianti si organizatii sa sustina ideea unei “aplicatii mai bune ca oricare” cu presupunerea ca acea aplicatie sau acea situatie va fi adoptata de catre toata lumea.

 

A doua etapa Metaverse: Dezvoltarea

 

Intre 2024 si 2027, mai multe oportunitati directe vor aparea pentru Metaverse. Multi se vor axa pe stratul de continut – datele, informatia si fundatia (non infrastructurala) Metaverse. Exemple sunt uneltele si tehnologiile pentru a cartografia si a intelege mediul fizic, precum si a permite creatia unor spatii virtuale.

Alte exemple includ tehnologii care ajuta sa analizezi relatiile si procesele dintre elementele fizice, continutul digital si cel fizic si digital. Acest continut nou, interactiunea dintre si intre continut, si intelegerea lui vor duce la inovatii ale combinarilor intre tehnologii. Aceste inovatii vor inspira modele de afaceri noi care sa sustina aplicatii si interactiuni noi. La sfarsitul acestei etape, ne asteptam sa vedem noi oportunitati specifice ale infrastructurii in Metaverse precum interoperativitatea cadrelor, protocoalelor si registrelor pentru spatiul web.

 

A treia etapa Metaverse: Maturizarea

 

Din 2028 inainte, viziunea si potentialul Metaverse-ului vor deveni mult mai clare si mai simplu de operat atat pentru organizatii, cat si pentru utilizatorii individuali. Evolutiile viitoare vor ajuta la construirea de aplicatii si cazuri de utilizare care apar in etapa a doua, iar consolidarea acestora vor conduce la maturizarea tehnologiilor adiacente (precum 5G, computer vision, tehnologii captivante si monede digitale).

Astfel, aspectele si functionalitatile sistemelor necesare pentru a facilita maturizarea Metaverse-ului vor fi mult mai bine intelese. Acest lucru va crea multe oportunitati pentru zona de infrastructura, iar companiile vor concura pentru a crea fundatia unui sistem transformational si potential omniprezent.

 

Urmatorii pasi pentru liderii de produs

 

Liderii de produs care evalueaza cresterea si impactul tehnologiilor noi aparute si a tendintelor care creeaza experiente in Metaverse ar trebui sa evalueze oportunitatile date in trei moduri:

  • Prin spectrul evolutionar al Metaverse-ului pentru a decide in ce etapa sa planifice intrarea pe piata pentru a avea un avantaj strategic;
  • Ca un mix al interactiunilor, continutului si al oportunitatilor prin investitia in infrastructura
  • In functie de tehnologiile prezente in anumite segmente ale pietei care permit anumite functionalitati si caracteristici. Spre exemplu dispozitive si browsere in zona de interactiune, monedele crypto si uneltele grafice in continut, precum si procesarea la marginea retelei (computing edge) si retele peer-to-peer in domeniul infrastructurii.


INEDIT: Ploiestenii, invitati sa fie „directori pentru o zi”, la SGU

Împreună, aducem (putem aduce„cot la cot”) administrația publică mai aproap...

Digitalizarea transforma modul de a face business. Vezi cum te ajuta solutia KIM

Digitalizarea este una dintre tendinţele majore care transformă modul de a...

Unde s-au inregistrat cele mai mari cresteri de productie, de 15-20% in februarie 2024 fata de februarie 2023?

Minstrul Economiei, prahoveanul Ștefan Radu Oprea, vine cu cifre demne de l...

Cupa Romaniei la Box: TOT PODIUMUL, al nostru! Boxerii ploiesteni au cucerit toate medaliile!

Boxul ploieștean STRĂLUCEȘTE și… nu contenește să ne aducă bucurii!!! S...

Tanara din Magurele, Medalie de AUR la Olimpiadei de Matematica a Studentilor din Sud-Estul Europei

Întotdeauna pasiunea și devotamentul vor aduce rezultate! Pe această cale,...

Incepe expertizarea celebrului Bloc ARO, constructie emblematica din centrul Capitalei

Se-ntâmplă în „ceasul al XIII-lea”, dar bine că măcar acum „se mișcă ceva”:...

CUTREMURATOR: Barbat gasit fara suflare in Parcul IOR

ȘOCANT ÎN PLIN BUCUREȘTI: Poliția Capitalei, prin echipajele de la Secția 1...

Actiune majora de ecologizare in Parcul Natural Vacaresti. Tone de deseuri stranse si indepartate!

Aproximativ 7,6 tone de deșeuri au fost strânse sâmbătă cu ajutorul volunta...

Ziua Complexului Sportiv Floreasca

14 aprilie 1950: a fost dat în folosință Complexul Sportiv Floreasca. Este...

Masuri de impact la STB, in zona Calea Mosilor

STB instalează astăzi macazul care va asigura circulația tramvaielor liniei...

Demn de luat exemplu: MII de salcami saditi in ultima sesiune de plantare la Lipanesti in aceasta primavara

Ultima sesiune de plantare din această primăvară la Lipănești o puteți vede...

URS vazut haladuind pe strazi la Cocorastii Caplii

„Aseară a fost văzut un urs în Cocorăștii Caplii. Rog cetățenii, în cazul î...

O glicina de 60 de ani, vedeta in curtea unor ploiesteni

Glicina (wisteria) face spectacol în Ploiești! Și poate n-ar strica să insp...

Cadouri pentru un prieten pasionat de gastronomie

Poză de Gary Barnes pe Pexels.com Probabil că ai un prieten pe care, de...

Am fost la CIRC. Si MULTUMESC acestor oameni care din munca si sacrificiul lor ne fac noua sarbatoare

*ACEST ARTICOL FACE „RECLAMĂ” PENTRU MUNCĂ, PASIUNE, SACRIFICIU ȘI DĂRUIRE....

Nereguli grave depistate pe santierele de constructii cladiri, lucrari de geniu civil si lucrari speciale de constructii

418 cazuri de muncă nedeclarată depistate și amenzi de aproape 10.000.000 d...

Beneficiile și riscurile tranzacționării Forex: Ce trebuie să ții minte pentru a avea succes pe piață

Tranzacționarea pe piața valutară (Forex) este una dintre cele mai mari și...

Idei și sfaturi în renovări: Iată ce presupune modernizarea unei locuințe în 2024

Fotografie de la Max Vakhtbovycn pe Pexels.com   Astăzi, renovarea unei...

One United Properties se extinde în segmentul locuințelor premium accesibile, printr-o nouă achiziție strategică

One United Properties, principalul investitor și dezvoltator imobiliar de p...