Azi celebram personalitatea lui Anghel Saligny

Azi celebram personalitatea lui Anghel Saligny Business 19.04.2021

La data de 19 aprilie 1854, se năștea în comuna Șerbănești, judetul Galați, inegalabilul inginer constructor ANGHEL SALIGNY.

O personalitate carea scris istorie la propriu în domeniul construcțiilor nu doar în România, ci la nivel european.

Considerat unul dintre pionierii tehnicii mondiale în proiectarea și construcția podurilor și silozurilor cu structură metalică, respectiv de beton armat, Saligny se află printre întemeietorii ingineriei românești.

Lucrarea sa cea mai importantă, o creație epocală, de altfel, care a adus două mari inovații (sistemul nou de grinzi cu console pentru suprastructura podului și folosirea oțelului moale în locul fierului pudlat ca material de construcție pentru tabliere) a fost podul peste Dunăre de la Cernavodă, cel mai lung din Europa, la acea vreme. Construcția a fost proiectată în 1888, iar podul a fost construit între 1890 și 1895. Lucrarea de uriașă anvergură a devenit o efigie a Dobrogei și a României.

Ce trebuie știut: Sistemul cuprinde două poduri principale, cu deschideri între 140 și 190 metri și cu o înălțime liberă de 30 de metri, precum și o serie de alte lucrări. Dintre numeroasele soluții absolut originale care au fost aplicate cu succes la realizarea podului de la Cernavodă, vom aminti aici numai una: folosirea, în premieră mondială la astfel de lucrări, a oțelului moale – fapt ce a contribuit la durabilitatea acestei lucrări, dovedită timp de 100 de ani.

Complexul original de poduri de la Cernavodă se compunea dintr-un pod peste brațul Borcea (unul dintre brațele Dunării), unul peste Dunăre și un viaduct peste balta Iezerului, desființat în 1969, în urma desecării acestei bălți, și înlocuit cu un terasament de rambleu. Podul de la Cernavodă a fost, la acea vreme, cel mai lung pod din Europa și unul dintre principalele poduri metalice cu deschidere mare din lume având o deschidere de 4.088 m între malul stâng și cel drept al Văii Dumării

 

*Între 1884 - 1889 a lucrat la construcția docurilor și antrepozitelor de la Galați și Brăila, dând soluții total originale, printre care: construcția fundațiilor pe straturi de fascine și piloți pentru cheiuri, a bazinelor de legătură cu Dunărea pentru silozuri și folosirea, pentru prima oară în lume, a betonului armat în construcția silozurilor. Pe baza unor invenții proprii, Anghel Saligny a construit, în premiera mondială, silozurile din beton armat, de la Brăila (1888) și Galați (1889), la numai două decenii după ce francezul Joseph Monier (1823 - 1906) obținuse, în 1867, primul brevet pentru elemente de construcții (grinzi, plăci, stâlpi) din beton armat, acest material puțin studiat în acele timpuri. Silozurile proiectate și executate, sub directa îndrumare a lui Anghel Saligny, puteau cuprinde peste 25.000 tone cereale (aveau 30 m x 120 m la bază și peste 18 m înălțime). Pereții celulelor hexagonale ale silozurilor au fost realizați, tot în premieră mondială, din piese fabricate la sol, sub formă de plăci. Prefabricarea plăcilor la sol, colțurile de rigidizare și de joncțiune, sudura barelor metalice și mecanizarea la montaj constituie alte priorități pe plan mondial. În perioada 1884 - 1901, ca șef al Serviciului docuri, și din 1877, ca Șef al Serviciului lucrărilor noi din Direcția Generală a Căilor Ferate Române, soluționează problema înlocuirii podurilor de lemn cu poduri metalice, cu console fără culee, pe linia ferată Filiași - Târgu Jiu (1886). Lucrarea sa cea mai importantă este proiectarea în 1888 și construcția între 1890 - 1895 a podului peste Dunăre de la Cernavodă, care era, la acea vreme, cel mai lung din Europa și printre cele mai importante poduri metalice cu deschidere mare din lume. Proiectul elaborat de Saligny aducea două mari inovații în construcția de poduri: sistemul nou de grinzi cu console pentru suprastructura podului și folosirea oțelului moale în locul fierului pudlat ca material de construcție pentru tabliere de poduri. Între anii 1889 și 1909 a condus lucrările de amenajare ale portului Constanța, introducând pentru prima oară în România piloții și radierele din beton armat în construcțiile portuare și proiectând silozurile de cereale și stația de petrol. Printre celelalte lucrări ale sale se numără linia de cale ferată Târgu Jiu - Filiași, tunelul de cale ferată din Valea Mostiștei, portul Ramadan (Giurgiu), etc.

Între anii 1889 și 1909, Saligny a condus și lucrările de amenajare ale portului Constanța, introducând pentru prima oară în România piloții și radierele din beton armat în construcțiile portuare și proiectând stația de petrol și silozurile de cereale, având o capacitate de 30.000 tone, mai mari chiar decât cele din porturile Marsilia şi Genova.

 

sursa foto:internet


 

Calul General de Bry a castigat Premiul Europei la Hipodromul Ploiesti

Prima reuniune hipica din acest an organizata la Hipodromul Ploiesti a avut...

Foto: Mii de credinciosi la Manastirea Ghighiu, de Izvorul Tamaduirii

Mii de oameni au fost prezenti astazi la Manastirea Ghighiu, din Prahova, c...

Tragedie pe DN1: Doi morti si doi raniti grav intr-un accident

O adevarata tragedie s-a produs in urma cu cateva minute in dreptul localit...

Elevii unei scoli evacuati din cauza unui obuz!

Elevii unei intregi scoli au fost evacuati astazi de la cursuri dupa ce pol...

Aproximativ 88.000 de persoane au tranzitat frontierele Romaniei sambata! Politistii au depistat 22 de fapte ilegale!

În cursul zilei de 08.05.2021, prin punctele de frontieră de la nivelul înt...

DEZBATERE… necesara: “Digitalizarea educatiei– un drum cu sens unic”

Comisia pentru învățământ, tineret și sport din cadrul Senatului României o...

Mesaj din partea Ambasadei SUA, la celebrarea Zilei de 9 MAI, Ziua Europei. Cifre si fapte ce trebuie stiute

Înainte ca Statele Unite să intre în Al Doilea Război Mondial, și apoi pe t...

9 MAI- Sarbatoare pentru romani, Sarbatoare pentru… Europa. Mesajul transmis de M.Ap.N.

„Prima semnificaţie a zilei de 9 Mai pentru România este legată de anul 187...

Cu un repertoriu divers, TNB isi reintalneste spectatorii in sali

Începând din 6 mai 2021, ora 20.00, Teatrul National Bucuresti (TNB) TV rev...

PRAHOVA: Peste 80.000 de persoane imunizate cu schema completa!

Conform informațiilor furnizate de către Direcția de Sănătate Publică Prah...

Peste 76.000 de persoane imunizate in Prahova cu schema completa!

Conform informațiilor furnizate de către Direcția de Sănătate Publică Prah...

Vaccinare FARA programare in Prahova

Vaccinarea fără programare, prin prezentare directă, în centrele de vaccin...

PRAHOVA trece de 200.000 de doze anti-Covid administrate!

Conform informațiilor furnizate de către Direcția de Sănătate Publică Prah...

ULTIMA ORA: STEAG… COVID la Primaria Ploiesti!

Primăria municipiului Ploiești va arbora, începând de astăzi, în fața clăd...

Doua victime si-au pierdut viata in urma unui accident cumplit pe DN1

Patru persoane au fost rănite vineri după-amiază, în urma unui accident...

Munitie din al Doilea Razboi Mondial, intr-o scoala din Mizil. Sute de elevi evacuati!

PE NEAȘTEPTATE: Nu mai puțin de 481 preșcolari, școlari, cadre didactice și...

Expozitie dedicata unui eveniment magistral din istoria regalitatii in Romania, la Ploiesti

Muzeul Judeţean de Istorie şi Arheologie Prahova vă invită luni, 10 mai 202...

Sinaia deschide prima SCOALA-PILOT din Prahova

„Singura cale sigură prin care ne asigurăm că Sinaia o să rămână un oraș in...

ULTIMA ORA: STEAG… COVID la Primaria Ploiesti!

Primăria municipiului Ploiești va arbora, începând de astăzi, în fața clădi...