Partidul Romania in Actiune: Trebuie sa actionam acum pentru a inversa cifrele alarmante din studiul PISA 2022 in sistemul de invatamant
Partidul România în Acțiune aduce în atenția publicului rezultatele îngrijorătoare ale studiului PISA 2022, publicate recent de OCDE în colaborare cu Ministerul Educației din România.
“Aceste rezultate evidențiază o situație alarmantă în sistemul educațional românesc, situându-ne la coada clasamentului în Uniunea Europeană în domeniile cheie: matematică, științe și citire. Este un semnal de alarmă clar că ne aflăm doar peste Bulgaria, comparativ cu alte țări precum Serbia, Emiratele Arabe Unite, Grecia, Kazahstan, Mongolia și Moldova”, declară vicepreședintele Partidului România în Acțiune, Felicia Șandru.
Mai mult, studiul arată că 33,2% dintre elevii români se încadrează la nivelul analfabetismului funcțional, un procentaj semnificativ mai mare decât media OCDE de 16,4%. Acest lucru subliniază o criză profundă în capacitatea sistemului nostru de a pregăti tinerii pentru provocările societății moderne.
De asemenea, este îngrijorător faptul că 28% dintre elevi nu sunt atenți la profesori în timpul orelor și 50% dintre ei nu simt că aparțin școlii lor. Aceste cifre reflectă o lipsă de angajament și de conexiune în rândul elevilor, precum și deficiențe în metodele de predare și în mediu școlar.
În plus, tehnologia pare să fie o sursă majoră de distracție, cu 35% dintre elevi fiind distrași de dispozitivele digitale. De aceea, trebuie găsite modalități de a echilibra utilizarea tehnologiei în educație, astfel încât să fie un instrument de învățare, nu o sursă de distracție.
“Este imperativ să acționăm acum pentru a inversa aceste tendințe. Trebuie evaluat periodic nivelul de alfabetizare funcțională a elevilor și să formăm profesori pentru a aborda aceste provocări. Este esențial să implementăm măsuri concrete și eficiente în noua lege a învățământului preuniversitar pentru a îmbunătăți competențele de bază ale elevilor.
Noi, ca partid, susținem o reformă educațională profundă care să pună accent pe dezvoltarea competențelor critice, gândirea analitică și abilitățile de viață esențiale. Este nevoie de o schimbare semnificativă, nu doar în conținutul educațional, ci și în metodele de predare și în mediu școlar, pentru a asigura un viitor mai bun pentru tinerii noștri și pentru România”, afirmă Felicia Șandru, vicepreședintele Partidului România în Acțiune.