Valentin Popescu, specialist in marketing sportiv: Marketingul poate ajuta enorm sportul romanesc

Valentin Popescu, specialist in marketing sportiv: Marketingul poate ajuta enorm sportul romanesc Sport 06.01.2023

Traim intr-o perioada in care lupta pentru a acapara consumatorul este una extrem de acerba. Sportul nu putea face exceptie de la regula, dar aici vorbim despre cu totul alte valori. Despre ce inseamna marketingul sportiv am stat de vorba cu Valentin Popescu, unul dintre putinii specialisti in domeniu din tara.

Cu ce poate ajuta marketingul sportul românesc?


Cred că întrebarea era nu cu ce poate ajuta, ci cât. Iar răspunsul este: enorm. Pentru că sportul românesc are nevoie de marketing ca de aer. Sportul românesc trece printr-o perioada în care și-a pierdut entuziasmul, încrederea și pe alocuri chiar valorile. Vedeți cât de avizi suntem să ne lipim de primul nume care răsare în sport. Acesta este un semn clar că nu avem resurse. Și este un cerc vicios. Pentru că aceste resurse apar și datorită unui marketing bine aplicat în sport. 

Este marketingul sportiv necesar la un club de fotbal? 


Marketingul sportiv este necesar la orice club, de orice fel. Marketingul este acel mod prin care tu ca entitate reușești să ajungi la consumatori, în acest caz  la fani și la potențiali sportivi, sau la practicanți de sport de masă prin diverse programe.  Marketingul înseamnă știința de a vinde. Dar marketingul sănătos este acela de a vinde un produs bun. Un club care se respectă nu doar că trăiește din marketing, dar acest departament este esențial. 

Care ar fi un exemplu de marketing de succes în sport?

Sunt multe, dar o să vă dau două exemple recente. Qatarul a investit mulți bani pentru organizarea Cupei Mondiale din urmă cu o lună. Peste 200 de miliarde dolari. O sumă astronomică. Am spune că ea nu are cum să mai fie recuperată. Poate că nu. Dar beneficiile vizate de Qatar nu au fost de recuperare a banilor, ci de imagine. A fost un mod de a face marketing la scară globală. Un alt exemplu ar fi cel al Arabie Saudite, care a reușit să-l atragă în campionatul ei pe Cristiano Ronaldo. Este evident că portughezul a ales să meargă acolo pentru bani. Evident că valoarea campionatului de acolo este una relativ slabă. Dar saudiții au vizat doar imaginea, doar impactul pe care îl are alipirea mărcii Cristiano Ronaldo. Nu aș putea spune că sunt pe aceși lungime de undă cu acest modele de marketing, dar trăim într-o lume proactivă, iar acest gen de abordare abruptă are impact uriaș. 

Crezi că sportul românesc a rămas în urmă, nu s-a adaptat?

E ușor să dai verdicte. Sportul românesc a fost neglijat în ultimii ani la nivelul cel mai înalt. Evident că au fost alte priorități. Totuși, sportul românesc în mare parte din aces timp a stat cu mâna întinsă. Și știti că este acea scenă celebră a lui Gheorghe Dinică din filmul "Filantropica". Din păcate sportul românesc în toată această perioadă a stat cu mâna întinsă și nu a spus prea multe povesti. Canotajul si caiac-canoe, natatia, luptele, tenisul de masă și alte câteva sporturi au fost la înalțime, dar nu este suficient. Eu cred că ar trebui să spunem din nou poveștile de altă dată. Povești de succes, să aducem în față modele de succes, antrenori și oameni de valoare. Să insiprăm copiii și oamenii. Să îi readucem la sport. In ziua de azi cu atât de multe căi de a ajunge la țintă, mesajul este cel care contează. Mesajul trebuie să fie clar și să aducă mereu în față câte o poveste de succes.


Ploiesteni, Consiliul Local a dat azi un vot important!

În sfârșit, mai vin și vești bune! Ploieștenii NU vor soate mai mulți bani...

La Ploiesti tocmai s-a nascut Asociatia Managerilor de Filarmonici si Opere din Romania (AMFOR)

„Este o onoare pentru mine, în calitate de manager/director general al Fila...

INSPIRAT, NECESAR: „Cutezanta zborului” – Omagiu adus inventatorului Justin Capra

Muzeul Județean de Științele Naturii Prahova și Asociația „Justin Capră” or...

AVARIE in reteaua de apa, la Comarnic!

HIDRO Prahova S.A. anunță că, în vederea remedierii unei avarii apărute pe...

Consiliul Concurentei pune in dezbatere publica angajamentele formulate de Uniunea Nationala a Barourilor din Romania

Consiliul Concurenței supune dezbaterii publice angajamentele propuse de că...

O noua magistrala de METROU in Bucuresti! Ce Sector va traversa?

În calitate de lider de asociere (alături de Ministerul Transporturilor, Me...

5 SOLUTII pentru APA CALDA si CALDURA in Bucuresti! Ce ministru prezinta ideile?!

„Termoficarea nu e doar una dintre cele mai grave probleme pentru București...

Targul Martisorului face sarbatoare la Muzeul Taranului Roman

TÂRGUL MĂRȚIȘORULUI 24 – 29 februarie 2024, între orele 10.00 și 18.00...

Zeci de noi apartamente pentru azugeni!

75 de apartamente noi sunt în construcție în Azuga, 48 în blocurile de locu...

SAPTAMANA A INCEPUT CU DREPTUL… de a fi in secolul XXI: Reteaua de alimentare cu gaze isi face loc la Ghighiu!

„Începând de astăzi s-au început lucrările pentru alimentarea cu gaze natur...

Vin peste 330.000 de euro la Cocorastii Mislii, pentru investitii majore!

„Am început săptămâna cu plin! Am semnat împreună cu Ministrul Dezvoltăr...

Elevii Scolii „Rares Voda”, prietenii pasarilor! gestul lor minunat, in cadrul unui proiect de anvergura

MINUNAT, INSPIRAT! O școală din Ploiești se alătură S.O.R.( Societatea Orni...

FOARTE BINE! Politia, la catedra, la Liceul din Urlati!

,,Țelul de a face lumea un loc mai bun pentru copii ne unește pe toți…”...

Cifre incurajatoare, care confirma: constructiile ramane in continuare motorul cresterii economice

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Ștefan Radu Oprea,...

Trei, Doamne si toate trei… intr-un „colt de arhitectura”

„Inspirată fotografie, cu trei clădiri din trei epoci, deci, cu trei stilur...

Avantajele Lucrului cu un Designer pentru Renovarea Apartamentului și pentru Proiectarea unui Interior Nou

Atunci când vine vorba de renovarea unui apartament sau de proiectarea unui...

Construind cu Gândul la Cei Mici: O Abordare Integrată a Baby Proofing-ului în Designul și Construcția Casei

Într-o epocă în care dinamica vieții de familie se schimbă rapid, siguranța...

Analiză Storia: Creștere cu 56% a interesului pentru proprietățile de vânzare în ianuarie 2024 față de ianuarie 2023

Începutul anului marchează o tendință crescătoare în preferințele românilor...